0 0
Met deze lijst van vragen en antwoorden laten wij u, als aanvullende klantenservice, zien welke vragen ons zeer vaak worden gesteld.


1. Waar kan ik uw meubels in het origineel zien?

  • Als online speciaalzaak bieden wij ons ecologisch assortiment vrijwel uitsluitend via internet aan en niet via dealers of diverse regionale filialen. Dit resulteert in een zeer goede prijs/prestatieverhouding voor de eindconsument met als nadeel dat alleen "online" kan worden besteld.
    De enige uitzondering is onze ecologische beddenwinkel in Heubach. We tonen er ook geselecteerde meubels, zoals onze populairste bedmodellen.
  • Om u meer zekerheid te geven bij het kopen, geven wij u ook graag telefonisch advies. Bovendien hebben wij de herroepingstermijn voor u verlengd van de wettelijk voorgeschreven 14 dagen tot 30 dagen, zodat u de tijd heeft om uw nieuwe meubelen grondig te inspecteren. Dit is een duidelijk voordeel ten opzichte van het kopen van meubelen in een fysieke winkel, aangezien fysieke winkels niet wettelijk verplicht zijn u een herroepingsrecht toe te kennen. Zie ook 30 dagen herroepingsrecht.

2. Zijn uw massief houten meubels stevig?

  • Omdat wij voor al onze meubelen altijd massief hout of, in enkele gevallen, 3-laags planken gebruiken, zijn deze meubelen aanzienlijk stabieler dan de meeste meubelen die in gewone winkels worden aangeboden.
    Zo zijn al onze bedframes zo ontworpen dat, ongeacht de matrassen en lattenbodems die erin zijn geplaatst, een tweepersoonsbed zonder problemen gebruikt kan worden door 2 personen van elk minstens 150 kg.
  • Ook bij alle aangeboden woonkamermeubels letten wij op de beste stabiliteit, zo bieden wij meestal meubels aan met hogere houtdiktes, zodat een optimale belastbaarheid gegarandeerd is.
  • Met het gevoelige onderwerp voor ouders "Hoogslapers en stapelbedden" spreekt het voor zich dat de principes van TÜV/GS worden nageleefd omwille van de veiligheid en stabiliteit.

3. Kan ik uw meubels in andere afmetingen of maten krijgen?

  • Wij betrekken onze massief houten meubelen uitsluitend van kleinere fabrikanten uit naburige Europese landen en Duitsland.
    Aangezien zelfs deze kleinere bedrijven op technisch hoog niveau werken en dus ook CNC-gestuurde machines gebruiken, zijn zij om economische redenen principieel gedwongen kleinere series te produceren.
  • Voor de productie van speciale maten moeten machines worden omgebouwd, en zijn vaak andere speciale gereedschappen en hulpstukken nodig. Een individuele eenmalige productie loont dus niet. Zelfs indien dit haalbaar zou zijn, weten wij uit onze jarenlange ervaring dat de eindverbruiker niet bereid is deze extra kosten te dragen.
  • Let op: u hebt een 30 dagen herroepingsrecht voor alle massief houten meubelen vermeld op de productpagina's. In het geval van een zuiver op maat gemaakt product volgens de wensen van de klant, zou dit recht niet van toepassing zijn.

4. Kan ik uw meubelen ook in andere oppervlaktevarianten krijgen?

  • In principe worden alleen de oppervlaktevarianten aangeboden die op de desbetreffende productpagina zijn gespecificeerd.
    Helaas is het om productieredenen niet mogelijk om andere glazuren en lakken aan te bieden.
  • Daarnaast bieden wij in ons beddenassortiment de categorie "bedden zonder oppervlaktebehandeling" aan.
    Hier heeft u de mogelijkheid om individuele modellen ook in "ruw/onbehandeld" te bestellen en een oppervlaktebehandeling naar keuze uit te voeren.

5. Kan ik uw meubels ook in een andere houtsoort krijgen?

  • In principe bieden wij alleen de houtsoorten aan die op de desbetreffende productpagina staan vermeld.

6. Kunt u uw bedden ook met een andere insteekdiepte leveren?

  • Bijv. om de diepte van een bed met een insteekdiepte van 12 cm tot 16 cm te vergroten, moet u in veel gevallen niet alleen de afmetingen van de zij-, hoofd- en voetgedeelten veranderen of de planken vergroten, maar ook de constructie van de bedpoten veranderen.
    . Aangezien dit niet economisch is voor de meubelfabrikant en de eindconsument evenmin bereid zou zijn om voor een dergelijke speciale constructie te betalen, wijzen wij een verandering van de diepte van het bed principieel af.
  • In veel gevallen is de insteekdiepte volledig voldoende; indien nodig kan een lattenbodem met een lagere framehoogte worden gekozen - zie ons Lattenbodem overzicht. Let ook op onze adviestekst over de inbrengdiepte.

7. Zijn er meer foto's of houtmonsters van afzonderlijke meubelstukken?

  • Voor elk aangeboden artikel hebben wij alle beschikbare foto's op de desbetreffende productpagina geplaatst.
    . Een beeldvergroting (zie vergrootglas naast een foto) zal u helpen om details te herkennen die voor u belangrijk zijn.
  • Bovendien hebt u de mogelijkheid om op elke productpagina afzonderlijk detailfoto's op te roepen van de respectieve houtsoorten met betrekking tot de houtstructuur, de houtnerf en de overeenkomstige oppervlaktekleurtinten.
  • Houtmonsters geven u geen realistische indruk van uw nieuwe massief houten meubelen. Hout is een natuurlijk materiaal dat leeft van zijn onregelmatige nerfpatroon en zo massief houten meubelen zijn individuele karakter geeft. Een meubelstuk van massief hout is in die zin dus altijd uniek. Een houtmonster ter grootte van een stuk schrijfpapier kan u daar nooit een realistische indruk van geven. Massief hout verandert in de loop der tijd van kleur als het wordt blootgesteld aan licht. Het meubelstuk dat u koopt zal dus hoogstwaarschijnlijk in kleur afwijken van het houtmonster!
  • Als uw nieuwe meubelstuk, tegen de verwachting in, niet aan uw verwachtingen voldoet, is dat geen enkel probleem. Omdat u bij allnatura een herroepingsrecht geniet dat tot 30 dagen verlengd wordt, is een omruiling of het terugsturen van uw allnatura-artikel binnen deze periode heel eenvoudig mogelijk. Dit brengt voor u geen kosten met zich mee!

8. Wat kan ik doen tegen de typische nieuwe meubelgeur?

  • Zelfs een hoogwaardig massief houten meubel met een organisch oppervlak ruikt "nieuw" - dit is een geur die helaas niet te vermijden is. Deze geur ontstaat door het vrijkomen van minieme concentraties van een grote verscheidenheid aan vluchtige stoffen uit de gebruikte houtsoorten, de lijm en de oppervlaktebehandeling, en verdwijnt volledig na een bepaalde tijd.
    Sommige mensen vinden deze geur onaangenaam en verontrustend. Hier zijn een paar tips over hoe ze het vervagen aanzienlijk kunnen versnellen.
  • Lucht de kamer goed! Schokventilatie of kruisventilatie is de beste manier om ramen te ventileren - zet uw ramen een paar keer per dag een paar minuten helemaal open. Open ondertussen de deuren en laden van uw nieuwe meubels. Dit leidt automatisch tot een snelle verdamping van de geurvormende stoffen.
  • Onze grootmoeders raakten nare luchtjes kwijt met eenvoudige huismiddeltjes. Zet daartoe 's nachts op elke plank een ondiepe kom melk- of koffiepoeder. De volgende dag zou de geur aanzienlijk minder moeten zijn. Gooi het gebruikte voedsel daarna weg, het is niet meer eetbaar!
  • Azijnwater afvegen is ook effectief gebleken. Verdun hiervoor huishoudazijn met water in een verhouding van 1:1 (azijnessence moet 1:10 met water worden verdund). Voeg indien nodig een klein scheutje afwasmiddel toe voor een betere bevochtiging. Bevochtig een katoenen doek met deze oplossing en veeg de hele binnenkant van de kast, inclusief de planken, af met een vochtige doek (niet nat!). Sluit vervolgens de kast en laat de azijn een nacht inwerken. Laat de kast de volgende dag goed luchten met de deur open om de geur van azijn te verdrijven.



laden

Een moment geduld.....