0 0

Veelgestelde vragen over verzending via pakketdienst.

Met deze vraag- en antwoordlijst tonen we u als bijkomende klantenservice welke vragen ons erg vaak gesteld worden en hopen dat u dit verder kan helpen.

Levering:

  • Kan ik het exacte gewicht en de afmeting van mijn zending op voorhand achterhalen?
    We geven u graag het gewicht en de afmeting van uw zending mee. U kunt contact met ons opnemen via het contactformulier of neem van maandag tot vrijdag 9-18 Uhr telefonisch contact met ons op.

  • Word ik telefonisch op de hoogte gebracht voor de levering?
    Nee, helaas bieden pakketdiensten deze service niet aan. Als u niet wordt aangetroffen door de pakketdienst, vindt u een mededeling in de brievenbus.

  • Wanneer komen mijn goederen precies bij mij aan?
    Meestal leveren pakketdiensten van maandag tot en met vrijdag tot ong. 14.00 uur hun pakketten af. Helaas is het niet mogelijk om het exacte tijdstip van de levering te geven.

  • Is een levering op een gewenst tijdstip mogelijk?
    Nee, helaas bieden pakketdiensten deze service niet aan. Ook een levering op een gewenst tijdstip in het weekend of vroeg in de ochtend of avond is niet mogelijk.

  • Kunnen de goederen voor de deur of onder de carport worden achtergelaten als ik er niet ben?
    Dit is in bepaalde gevallen mogelijk en moet door de klant rechtstreeks met de pakketdienst worden geregeld. Dit raden we echter af, want iedereen die het pakket naast de voordeur of in de carport ziet, kan het in het voorbijgaan meenemen.
    In geval van problemen met het tijdstip voor de levering, is het volgens ons het verstandigst om het pakket bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt af te halen. U kunt dit rechtstreeks met de pakketdienst regelen. Hoe u dit moet doen staat aangegeven op de mededeling die u in uw brievenbus vindt na een mislukte poging tot bezorging.

  • Kan ik mijn bestelde goederen op een ander adres laten bezorgen?
    Ja, dat is geen probleem. Als het afleveradres afwijkt van het factuuradres, kunt u dit direct aangeven bij het winkelwagentje.
    Adreswijzigingen na de bestelling kunnen uiteraard alleen worden doorgevoerd voordat de goederen worden verzonden. Neem in dit geval zo snel mogelijk contact op met ons.

  • Kan ik mijn goederen op mijn werk laten bezorgen?
    Ja, ook dat is geen probleem. Vul in dit geval het afleveradres dat afwijkt van het factuuradres direct in bij het winkelwagentje.

  • Kan ik de levering aan een pakketstation kiezen?
    Nee, helaas kan dit niet door ons worden gecontroleerd.

  • Wat gebeurt er als mijn goederen beschadigd aankomen?
    In het geval van beschadigingen die al zichtbaar zijn bij aflevering door de pakketdienst, kunt u weigeren om het pakket in ontvangst te nemen. Neem hiervoor onmiddellijk contact met ons op, zodat wij op de hoogte zijn.
    In het geval van beschadiging die u pas na het uitpakken opmerkt, neemt u eveneens contact met ons op, we bespreken dan de verdere procedure met u.

Verzendmethode:

  • Wat wordt bedoeld met een standaard verzending?
    Een standaard verzending is de normale bezorging via een pakketdienst.

  • Wat wordt bedoeld met een comfort verzending?
    Een comfort verzending is niet mogelijk voor een bezorging via een pakketdienst - deze optie is alleen beschikbaar voor een verzending via een transporteur.

  • Kan ik de goederen ook zelf afhalen?
    Afhalen bij allnatura is niet mogelijk omdat wij geen magazijn hebben en onze goederen meestal rechtstreeks van onze partnerfabrieken naar onze klanten worden verzonden.

Retourzending / reclamatie:

  • Moet ik de goederen in de originele verpakking terugsturen in geval van een retourzending?
    Nee, de verpakking van uw retourzending moet echter wel schade tijdens het transport voorkomen. Bovendien moet de verpakking zo worden gekozen dat de goederen in goede staat aankomen. Dit is over het algemeen het best gewaarborgd met de originele verpakking. Bekijk ook het herroepingsrecht in onze Algemene Voorwaarden en de bijkomende, vrijblijvende informatie daaromtrent.


laden

Een moment geduld.....